söndag 6 mars 2011

Förkyld och tänka klart...nää ingen bra kombo!


Äntligen har min beställning från bibbistextil.se kommit med min nya bästaste kompis...en tryckknappstång.Hur enkelt blev det inte nu...om man inte är förkyld och helt vimsig i mössan av allt snor.
Glad i hågen tänkte jag färdigställa det här gulliga lilla setet i strl 50-56,som varit klart i två veckor och som är tänkt i present till en liten tjej som inte tittat ut än...men snart!
Och vad gör jag...sätter tryckknappen bakofram...hm,undra om hennes mamma märker nåt ;)
Ja i vilket fall blev jag väldigt nöjd med mitt egenknåpade mönster som jag tänkte använda mig av även upp i de större storlekarna.
Dregglisen köpte jag mönster till på symässan av jnydesign.se,där även tyget är inhandlat.
Tyvärr är inte min kamera av den bästa kvaliten så att tyget faktist är cerise,nej det ser man inte ;)

Nu ska jag bädda ner mig IGEN i soffan,tänk att min kära förkylning vägrar att försvinna.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Nu har jag hittat hit :)

Du har en jättefin blogg och ni har det väldigt fint hemma efter att ha sett bilderna.

Och dina kläder du har sytt är helt underbara!

Tack för idag!

Fridis sa...

Ja, kläderna är precis så underbara som de ser ut! Kan meddela att en felvänd knapp inte spelar någon roll alls! <3