lördag 1 oktober 2011

Koka soppa på en rostig spis....

...eller få lite extravärme i vinter.
Idag hade jag o barnen lite långtråkigt när pappan i familjen rest bort några dagar,och bestämde oss för att åka över till min älskade syster som tyvärr bor alldeles för många mil ifrån oss.
Vi åkte över till hennes särbo som renoverar o säljer gamla kaminer o spisar och letade febrilt efter nåt fynd.
Och så hittade jag denna lilla vännen och vi blev kära direkt ;)

Ja,då kan man ju fråga sig varför man skriver om det här i en syblogg,men min tanke var att den skulle få pryda lillstugan på gården/svärfars sommarboende/min tilltänkta syatelje vintertid.
Nu ska bara min kära sambo övertalas ,sen får jag hämta den renoverad och fin om ett tag.Hoppas hoppas annars installerar jag den själv ;)
Annars är det ganska tråkigt och vara gräsänkling ...man saknar liksom kon när båset är tomt (oj,nu lät det som han inte va mycke värd...men han e bra bäst!)
Så lördagskvällen har jag tillbringat med min symaskin och lyckades få till en hel del.
Lovar att blogga imorgon om en härligt julig klänning jag knåpade ihop.
Men nu behöver nog fröken ta sig en lur...ingen sovmorgon imorgon inte...ytterligare en nackdel med att va gräsänkling ;)
Go´natt på er!

Inga kommentarer: