tisdag 29 november 2011

En kjol-dag

Igår hade jag en riktig kjoldag och sydde upp ett gäng kjolar som ska få följa med till julmarknaden på söndag,här är en variant...dessvärre är väl inte bilden av det bästa slaget.

Fundera starkt på att önska mig en ny kamera i julklapp,blev faktist tillfrågad igår av mannen om jag önskade mig en OnePiece-overall...ja,undra vad han fick det ifrån...för det är nog det sista jag skulle kunna se mig själv i.
Nu börjar man verkligen längta till jul...varje år ser man framemot jul men slutar alltid med att man är stressad o har prestationsångest i vad man ville hinna med.
Men iår slog jag till och la upp ett schema på vad jag vill hinna göra innan jul o då har jag läget under kontroll,oromantiskt men väldigt skönt.

I helgen hann vi julpynta,baka lussebullar med barnen...och ja alltid lika spännande hur mycke tålamod en mamma faktist kan utrustas med,slutresultatet blev kanon även fast russinen aldrig hann stoppas i bullen utan i två små magar innan och att alla bullar förseddes med små extrabölder lite här o där...och så avslutade vi lördagkvällen med besök av min kära granne med sina fina mage  och lite alkoholfri glögg.
Så mitt tips,lägg ner all prestation inför jul och njut bara av alla nära o kära,den härliga julstämningen som finns överallt o framförallt en massa godis o god mat till det.
Behöver jag tillägga att julgodisbaket ligger överst på mitt julschema ;)

Den nakna bagerskan
Kram på er alla!






Inga kommentarer: