tisdag 17 januari 2012

Min nya symaskin har fått börja jobba...


För ett tag sen bestämde jag mig för att köpa ytterligare en symaskin men den här gången blev det faktist en ny.
Har länge funderat på en så kallad täcksömsmaskin,det innebär att den är en blandning mellan en overlock o en vanlig symaskin.Varför jag just ville ha en sån berodde mycke på att den gör fina dekorsömmar som den jag gjort på molntröjan nere i fållkanten men framförallt för att man kan köpa till en bandkantningsmaskin.
Det innebär att den viker och syr dit muddkanten snyggt och enkelt (de som sitter i hals o ärmslut på dessa tröjor).
Jag bestämde mig till slut för en Janome CoverPro1000CPX.
Många säger att maskinen kan vara lite klurig att förstå sig på,därför valde jag att ta med min mamma och åka ända ner till Skövde för att hämta den men framförallt få mig en kurs i hur min nya vän fungerar.
Och,ja...nu är vi riktiga vänner,strulade lite i början men när man lär känna varandra så blir det bara bättre och bättre...det e väl så med relationer över lag ;)

I varje fall så blev dessa två tröjor till slut levererade till sina nya ägare.

Och så fick jag o mamma en riktigt mysig dag tillsammans också,skulle behöva åka iväg så här oftare...en mor&dotter dag är mycke värt för en utsliten småbarnsmamma ;)

Inga kommentarer: