måndag 15 juli 2013





Känner mig så glad o lycklig över allt man  har runt ikring sig.
Har haft tre underbara lediga dagar tillsammans med min familj.
Har börjat tidiga morgonen med en kort men uppiggande löprunda i skogen runt husknuten,kan man börja dagen bättre eller.
Sen har jag o barnen varit ute i skogen o plockat massa blåbär till frukostyoghurten medans Peter o svärfar tillbringat mycke av tiden på taket då de lägger om taket på flygeln.
Idag fick även jag visa vad jag gick för,för gud vad de körde med mig...tror jag fick köra 400 tegelpannor i skottkärran.

Jo,den här boken rekommenderar jag alla att faktiskt läsa för vilken tankeställare man kan få om hur man hanterar sina känslor o sitt liv.
Jag fick mig ett riktigt uppvaknande av hur lyckligt liv man har egentligen,världens finaste ungar (men självklart e de skitjobbiga oxå ;) ,en kanon fin sambo som gör att man får sig ett gott skratt varje dag (något som jag tycker e det viktigaste i ett förhållande),ett hus som jag fullkomligt älskar (utom när det bara är massa jobb o man bara vill bo i en praktisk liten etta nånstans),mina jobb som jag älskar allihop fast på olika sätt och alla fina underbara o fantastiska vänner som bara lyckats ramla in i mitt liv.
Så här tror jag att alla har om man tänker efter lite...hur enkelt o bra livet bara kan vara med lite annat tänk :)
Oj,så djup jag blev där en stund men det e bra härligt livet ,allt som oftast ;)


Dessa fina blommor fick jag spontant en dag av min granne o väninna som jag bara älskar för att hon är så enkel o alltid finns i närheten...för våra vinkvällar en vanlig tisdag...våra samtal tjuvrökandes på trappan...våra svamp/blåbärs promenader....



...och blommor av bästa svärmor man kan tänka sig (och självklart oxå den tjatigaste man kan tänka sig ;)





...och lycka är väl detta oxå...att storebröderna äntligen släppt in lilla Majsan i sitt järngäng...

Och sist men inte minst en liten mössa jag hann sy här på kvällskvisten.
Nu är det nog sängdags för lilla mig för imorgon är det arbetsdag som gäller igen.

Lycka till er alla goa vänner jag har därute



Inga kommentarer: