torsdag 22 juli 2010

Lyckliga ja....tralalala

...ja de här sista dagarna har bara varit vannsinnigt sköna!
I tisdags drog jag & barnen på en snabb klädshopping till Köping,de skötte sig exemplariskt...de små trollen..därför lovade jag "stortrollet" att vi skulle smita in på Ica o inhandla lite gott till fikat.
Och vad hittar man där....jo,dessa lovely glasburkar för...håll i er....24,90
Och så jordgubbsskålen för hela....29,90
Va inte det ett klipp ,så säg!

Ja,sen igår morse drog vi iväg på nästa äventyr...
..... till min bästaste,älskade syster yster som med ett glädjetjut ville ha hand om mina små hulliganer över natten.
Behöver det tilläggas att jag gjorde ett litet glädjetjut även jag när jag satte mig i bilen emot mitt äventyr....
För första gången på länge skulle jag bara få va Gabbis,inte mamma,inte hushållerska,inte frisörskan....bara få umgås med mina två äldsta barndomskompisar i en helt underbar sommarstuga vid vattnet,få skratta i massor,dricka vin i massor ;) ,bada utan att nån bryr sig att man är lite blek om bena o har nåt kilo kvar på magen efter två barn,snacka massa skit o bara må GÖTT!
Dessutom avslutade vi vår vistelse med en promenad ner till en gårdsbutik som bara kan summeras med ett ord.....LJUVLIG!
Så här kommer lite saker jag inte kunde motstå utan som fick följa med hem till Djupis...
Först hittade jag nåt jag letat länge efter..."odlingsstickor" man kan skriva på....


...denna almenacka är ju hur söt som helst...


....en anslagstavla som jag kan hänga mycke skoj på...


...och så naturligtvis några meter med en söt spets...när jag nu kommer igång o syr igen,har vart för varmt o suttit inne vid maskinen men jag har såå mycke roligt i mitt huvud som snart måste få komma till verk.

Köpte även lite presenter till min syrra eftersom hon alltid ställer upp på mig,det var väl det minsta man kan göra.

Summan av kardemumman blev....underbara dagar vid vattnet med mina bästa vänner...Agge fortfarande kvar några dagar hos sin moster...medans lillskrutt fick följa med sin mamma hem.
Bör tilläggas att denna gårdsbutik bör ses www.hemsjon.se är deras hemsidan.

Nu ska jag nanna kudden med ett leende på läpparna...såna här dagar bör man plocka fram då man känner sig som en disktrasa...puss!

5 kommentarer:

Ann sa...

Låter som om du haft en skön och välbehövlig minisemester! :)

KatjaK sa...

Låter fantastiskt och vilka fina och roliga fynd du gjort :-). KRAM!

pernilla sa...

o va härligt det lät!!! det va du väl värd ! pussssssssss

Anonym sa...

vilken fin anslagstavla du hittade! nu kommer Magnus att få snickra =)

Anonym sa...

Låter härligt!

Kram
Anna-Karin S