lördag 19 februari 2011

Hmm...skärpning


Ja det kan man väl säga...det var inte igår jag uppdatera den här bloggen,men nu ska det baske mig bli lite skärpning på den fronten.
Har sytt en hel del på sistone men varje gång jag kommit på att fota plagget har det varit försent...antingen redan farit till sin nya ägare eller annars har nån av mina barn redan hunnit fått på sig det...och vad betyder det tro,jo fläckar...undra om mina barn någonsin haft på sig samma plagg två dagar i rad,hmm!

I varje fall har lille killen i min familj fått sig en brun molntröja med turkos muddkant,som jag förövrigt blivit riktigt nöjd med efter mycke funderingar på hur modellen skulle sys för att se snyggast ut...och den tightare modellen e nog mer min melodi.
Nu när jag äntligen fått till ett eget tröjmönster tänkte jag utgå ifrån det så lilltjejen kan få en klänning.


...och så hann jag sy ett par enkla tights till fröken.
Nästa projekt är att klura ut ett snyggt byxmönster,har fått order av min kära man att här ska sys mysbyxor till barnen.
Undra om han tycker det e för mycket klänningar o jeans måntro ;) För det har han såå rätt i!

Ha en mysig helg alla kära!

Inga kommentarer: