söndag 17 april 2011


Imorse väckte min son mig med orden "Jag ska göra fika åt dig för att det är din födelsedag idag",hihi,nää jag fyller inte år men han tyckte att det var en bra anledning för att få duka fram sina små virkade kakor.
En vännina överraskade med dessa små bakverk som hon virkat och ingen är lyckligare än lille Agge att han fått dem att leka med.

Ja,det här inlägget kommer inte handla nåt om "syande",för den här helgen har vi bara njutit av det härliga vårvädret vi fått...man känner sig som en ny människa när man äntligen får andas lite frisk vårluft.

Bjöd över svärmor o vår "gräsänklings-granne" på lite lunch,sen drog familjens grabbar iväg en sväng...då passade jag och prinsessan på att plantera lite blommor...

....i "Gabbis-egenhändigt-snickrade-fönsterlådor".
Behöver jag tillägga att sambon granskat dem noggrannt och flinat lite åt min snickartalang,men huvudsaken är att jag gjort dem alldeles sjääääälv och lite ok blev dem väl.

Sen firade vi brudar att vi vart så duktiga,med en liten picknic i sandlådan.
Det är så roligt att vi mammor,eller jag kanske ska tala för mig själv,klär våra små tjejer i rosa,kjolar o gulliga små virkade mössor...och det var det jag hade gjort idag...tills jag upptäcker att lilla Fröken Bestämd vart inne och bytt om och tagit på sig sin storebrors kläder istället,som synes på bilden.Allt som storebror gör,säger o tar på sig vill lillasyster apa efter,hihi,min lilla pojkflicka!

Nu ska jag gå o lägga mig...med ett leende på läpparna,för det här har baske mig vart en bra helg...

Inga kommentarer: