söndag 24 april 2011

Smått&gott som sytts...


Här kommer lite beställningar som jag inte bloggat om än.
Hängslebyxorna är sydda i velour och muddväv från Stoff&Stil,där jag i princip köper alla "grundtyger" och så fick jag ju använda min nya tryckknappstång.
Vänninan som gjorde beställning gav fria händer till något passande till...och då blev det ju naturligtvis "Milo-mössan" i stjärnor (får jag fria händer så blir det stjärnor,stjärnor,love it!)


Och så sydde jag två färgglada hakklappar till en liten go kille...


En beställning från en mormor till sitt lilla barnbarn,hoppas han blev glad för detta lilla set...i o f sig är han lika gammal som min Agge o hade jag kunna sytt en slangbella,grävmaskin eller ett STORT lejon hade jag kanske legat i högre kurs.
Men själv blev jag väldigt nöjd av resultatet(även fast bilden är hemsk och det ser skrynkligt ut,ajaj!)
Shortsen är i velour med en nervikbar mudd i midjan och tröjan är sydd i JNYdesigns gröna stjärntyg med bruna muddkanter.



Och sist men inte minst två tröjpaket till två bröder på 2&4 år.
Älskar den tröjmodellen eftersom den är lite mer tajt än vanliga T-shirts.
Dessvärre har storebrodern kommit in i åldern då allt är fult förklarade mamman och denna tröja ingick tydligen i den genren ;) asch då!

Förövrigt har det ju vart underbart i påsk och det tror jag inte att jag är ensam om att tycka för vilket väder vi haft!!!!
Vi tillbringade hela påskaftonen med min sambos härligt högljudda,galna,flummiga tjocka släkt...där är det aldrig tråkigt kan man säga.
Det var äggjakt,äggpickartävling och en och annan som fick ett ägg kastat i huvudet ;) och dessutom MASSA god mat.
Fortsatt Glad Påsk på er alla nära o kära!

1 kommentar:

Katja K sa...

Ja allt är fult, äckligt eller dumt. Eller också är en annan en döskalle :-D. Tänk vad de lär sig på dagis?? Och du...kläderna är jättefina. Tack än en gång. Kram Katja