måndag 27 juni 2011

En härlig dag i solen..


...och visst blir man ytterligare lite sommarglad av den här lilla skapelsen som jag fick alldeles fria händer med,enda kravet var bara storleken så klart.
Underbart att få välja och vraka i sitt lilla tygförråd...och sen naturligtvis hålla tummarna att klänningen levde upp till kundens förväntningar ;)

Annars har dagen gått i sommarens tecken som innebär att två vänner med barn varit här och suttit och fikat i trädgården med nybakta bullar.
Javisst,jag & mina små busungar fick för oss att börja baka bullar imorse när sambon rullat iväg till jobbet...hihi..behöver jag beskriva hur vårt kök såg ut efteråt...men Thyra kan intyga att för mycke mjöl i ögonen kan börja svida.Jaja,bäst och passa på när tålamodet var på topp för det är inte ofta må jag säga.

Barnen fick verkligen leka av sig ordentligt, för såååå mycke leksaker har jag nog aldrig sett utspritt i deras rum någonsin,till och med sängkläderna var utrivna.Påfrestande för en pedant mamma men roligt måste de ju ha haft och det är väl huvudsaken.
Samtidigt fick vi "pysselgalna" mammor prata av oss ordentligt...det slutade med att nu ska det både bokas bord till en julmarknad,sys upp en kollektion med ev.framtida "homeshopping" och uppgradera bloggen.
Tack Madde för ditt engagemang,nu känner jag mig riktigt taggad att köra på!

1 kommentar:

jenny pettersson sa...

Snacka om att klänningen levde upp till kundens förväntan:) Jag blev HUR glad som helst, och jag bara älskar den! Den sitter som en smäck på min lilla Amanda... Förtsa klänningen som du har gjort till henne, men absolut inte sista klänningen var så säker:)