söndag 26 juni 2011

Ett påslakan o en gammal frottehandduk...


...ja se vad man kan göra med lite gamla grejer som min kära svägerska ropar in på tradera åt mig.
Hon har sån förståelse för mig och mina tyger ;)...och eftersom hon är kanon duktig och brinner för sin scrapbooking,brukar hon bara le och säga "Jag förstår dig precis,som jag & mina papper"
I varje fall så blev jag väldigt nöjd med mina klänningar även fast den överstas mönster behöver finjusteras lite.

Den här klänningen är gjord av mitt tröjmönster men utan ärmar och förlängd o utsvängd med en knäppning i muddkanten.Väldigt rolig o enkel att sy!

Annars har midsommarhelgen vart kanon...från att vi tråkmånsar sagt att vi blir bara hemma för oss själva med eventuellt en liten sväng till något firande på dagen för att barnen skulle få svänga om lite...
...till att i sista minuten kasta ihop lite kladdkaka,vin,lite kläder till alla och cykeln bakpå bilen (ifall partypinglan i familjen ville stanna lite längre) och fira traditionell midsommar med femkamp och brännboll.
Som i och för sig slutade med en mycket stor och missfärgad lilltå,men vad gör man inte för att vinna en brännbollsmatch ;)

Inga kommentarer: