tisdag 23 augusti 2011

En liten klänning till norrland


Nu har det varit lugnt på bloggen ett tag men beställningarna har däremot inte lysit med sin frånvaro...och det gör mig så glad.
Har till och med fått utökat efter semestern med en dag till i veckan för att lyckas sy ihop allt som beställts.
Här kommer ett smakprov av en liten singoalla (det är väl ingen som missat att jag älskar att sy dessa) som tog planet till en liten flicka i Örnsköldsvik.
Nu är det ju så att jag syr betydligt mycke mer än singoallor (som man lätt inte får uppfattningen av när man läser min blogg ;) men de är ju så underbara att fota med alla dessa olika tyg kombos.
Ska försöka att fota lite av allt det andra jag hunnit sytt under gårdagen men så var det ju det här med min kamera...ja,den är ju inte den bästa.Saken blir ju inte bättre av att Arboga-masten lagt av ute hos oss,så internet får man leva utan ett tag...men det är väl så och bo ute i skogarna ;)

Annars har sommaren varit härlig med underbart väder,mycke fika ute i trädgården,svärfars fortsatta husbygge som börja se ganska ok ut,en dag på kolmården med familjen o en del barnkalasande mm.mm.
Och på tal om barnkalas så fyller min lilla,förlåt stora pojke 4år idag och tro om han var lycklig imorse när mamma,pappa och lillasyster stegade in i vardagsrummet (eftersom han är såå morgonpigg,så är det ju lugn i skrut och sjunga för honom på sängkanten ) med massa paket.
Men det var väl ett som stod högre i kurs än de andra,jo piratborgen med alla dess SMÅ tillbehör.
Man blir liksom glad i hela hjärtat när man ser hur en liten kille kan bli såå lycklig <3

6 kommentarer:

jenny pettersson sa...

Du gör såå fruktansvärt fina kläder!!!!!! Vill bara ja ALLT du gör... Får man lov att beställa en sånhär klänning av dig i st:68???? Skulle även vilja ha en snygg mössa till Amanda nu till hösten:)??Kram / Jenny P

gabbiloo sa...

Vad glad jag blir av dina fina ord,självklart vill jag sy en singoalla o mössa till lilltjejen.Slå en pling bara om du är ute på promenad o kom över o välj lite tyg till mössan.Jag är nästan alltid hemma mån,ons,lör o söndag,så du e så varmt välkommen,kram Gabbis

Anette sa...

Tjingeling!
Såg på nätet att det finns en butik som heter www.barntyger.se och om man anger koden SOMMAR i kassan så får man 20% rabatt på hela ordern :)
Tänkte på dig när jag såg den reklamen i en blogg jag läste.
Kram Anette

Anette sa...

Åh, men nu såg jag ju att det var ju inte tyger de hade.. Utan inredning i tyg. Haha, tänkte bara TYG när jag såg deras webadress ;)

gabbiloo sa...

Vad gulligt av dig o tänka på mig,ska gå in o kolla om det inte var nåt kul i varje fall ;) Kram på dig

jenny pettersson sa...

Vad kul:) Ev på Onsdag runt 13.00, är du hemma då:)?????/Jenny