måndag 8 augusti 2011


Gårdagens regn bjöd på lite innearbete...vad skönt och faktist och få vara inne med gott samvete.
Nu är ju jag en riktig höstmänniska som älskar att få tända alla lampor i fönstren,tända kakelugnen och det bästa av allt...få sitta vid symaskinen utan att springa femtielva gånger ut i trädgården för att se så det inte händer busungarna nåt.

I o för sig så syr jag inte speciellt ofta när barnen är vakna,först o främst så går det inte lika bra och det kommer den här mössan vara ett bevis på...sen är mina barn fortfarande så små att de vill att deras mamma ska va med och leka...och då får man väl passa på den fjuttiga tid man får det.

Jo,jag sydde denna mössa i ett jerseytyg från www.kameleontdesign.se som en provmössa.
När jag hade klädesvisning för ett tag sen var det en mamma som var orolig att hennes son inte riktigt skulle gilla nåt av tygerna till en mössa.
Efter att hon sett dessa tygpåsar med text hängandes i hallen,undrade hon om man inte kunde trycka sonens namn på en mössa.
Nja,det tror jag inte kommer bli bra på trikåtyg eftersom det är elastiskt och bokstäverna kommer nog "spricka" då,svarade jag.
Men...hon gav mig ju en superbra ide som jag bara var tvungen att testa i min ensamhet...och...det blev ju kanon...förutom att Thyra var med så ,dropp,och så var det lite textilfärg på fel ställe :(

Köpte för länge sen olika textilfärger och stämplar med alla bokstäver (eller klicheer som de kallas) från panduro.
Otroligt enkelt och roligt att trycka med och som sen avslutas med 3minuters strykning från baksidans tyg.
Direkt på kvällen hade jag fått tre beställningar på dessa mössor :))

Idag ska barnen få hälsa på farmor en sväng så idag blir det till att sy,sy,sy i massor

2 kommentarer:

Fridid sa...

Du är så duktig!! Å det är bra, sy massor så vi kan ha klädvisning sen. Hur planerar vi det? Vill du vara hemma o ha den, eller hos mig? Har nog en hel del folk som vill komma i vilket fall :-) ha det bäst fina du. Många kramar Fridis

lite virkat sa...

Den mössan var verkligen jättehäftig o fin! Duktiga du =)