torsdag 24 november 2011

Rött hör julen till



Här kommer ett smakprov av en klänning och kjol som levererades till två små tjejer.
I vanliga fall älskar jag kombinationen brunt/rosa och får aldrig nog av att sy olika kreationer i dessa färger till små tjejer...rött har liksom aldrig funnits i överflöd i mitt tygskåp.
Men,andra mammor får mig ofta att tänka om,för hur fina blev inte dessa små plagg och till julen kan det ju inte passa bättre.

Annars är det mest jobb och ta hand om familjen som gäller just nu.
P har börjat isolera våran övervåningen,efter att vi sgat att vi skulle börja med det i tre års tid... men men den som väntar på något gott....
Fint kommer det säkerligen bli men uj vad långt tid det känns dit.
Just nu har vi kört fast i hur man ska ta sig upp på ett loft som kommer passa fint in där...men med två viljor är det inte lätt o dessutom två väääldigt starka sådana ;)

Nu snarkar mina två små troll,så nu ska jag smyga mig ut till soffan för att få se en liten skymt av min andra hälft...innan jag oxå snarkar in.
Undra om det bara är jag som lider av "så fort man ska mysa ner sig i soffan,så oj somna man visst-sjukan"...snopet och trist...särskilt när man gör det på bio med en date (för det har jag även lyckats med)...många år sen...och,nej,det är inte han jag lever ihop med idag...kanske förståeligt ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Den röda klänningen är helt underbar, vill ha en till Irmis.