lördag 28 april 2012



Vad roligt det har varit att få äran att sy såå många mössor som jag har sytt den här vintern men nu börjar nog säsongen ta slut.
En del har fått åkt till Finland,Norge,skåne,norrland,Göteborg,Stockholm mm.....ja det har varit fantastiskt att de blev så utspridda och något som jag ångrar mig att jag inte gjorde var att jag skrev ner alla härliga namn.
För det har varit mer ovanliga namn än vad jag trodde att det fanns och det är väl underbart!

När jag satt här i onsdags och sydde i godan ro,ringer min kära granne och vännina.
Hon undrar om inte hon kan få komma och ta en kopp kaffe eftersom hon hade känt lite förvärkar på natten och var lite rastlös.
Självklart svarade jag ja,men då får du ligga på min soffa med en kaffekopp och titta på när jag klipper tyger ;)
Inte hade jag en aning om att hon hade 4 min mellan värkarna...så min dag slutade på förlossningen och fem timmar senare kom en sån fin liten pojke.
Tänk vad fantastiskt livet är,så jag bara längtar till vi får komma och snosa på honom.

Idag händer det andra roliga saker,svärfar kommer tillbaks hem till Sverige efter att varit borta i ett halvår.
Han är en härlig gubbe som roar vår vardag något grymt...så nu är det "friggebods-bygge" ett tag framöver.
Jag lovar att jag ska ta några bilder och lägga ut här...synd bara att jag inte tagit några förebilder på åbäket,för herregud vad den lille spygröna arbetsbaracken såg ut ;)
Och till hösten kanske jag kan få låna den av svärfar och inreda den till syatelje,hihi...det skulle va gött!
Ha nu en riktigt trevlig helg!

Inga kommentarer: