måndag 21 juni 2010

En kaffe,tack!

Håller på och fixar lite i Augusts rum,dit lillasyster snart oxå ska få flytta in.
Senaste projektet var att måla barnsoffan jag ropade in på auktion härromsistone.
Den var mindre snygg i någon dalablå färg med ett ännu mindre härligt rödoranget tyg,brr!
Och så flyttade den hem till oss...och blev...vit,förvånad?
Tur att min bästa väninna äger en färghandel,annars skulle de nog tro våran familj åt vit målarfärg till frukost ;)
Det andra möblemanget köpte jag på Ikea...superbilligt...och så lite vit färg på det med.

På kvällskvisten frågade min lille son "mamma,kan inte du komma o hälsa på hos mig",då jag kom på att jag köpt en servis mm.som jag tänkte spara till hans födelsedag.
Men jag kunde inte hålla mig utan ville så gärna se hans min när han fick bjuda sin mamma på kaffe med en riktig servis istället för "sjukhus-muggarna" han hitills fått lekt med,stackarn ;)
Och så kryper han upp i mitt knä och säger "mamma,jag älskar dig"..och varje gång smälter ens hjärta,tänk vad underbart det är o se ens barn bli så lycklig!

1 kommentar:

Ann sa...

Du har fina kort!
Tack för igår! :)
Du är så duktig så jag ringer dig när det är dags för oss med nya möbler och målning! ;)