söndag 27 juni 2010

Tyget har kommit...

...som jag beställde härromdan...och det är ju alltid lika roligt och få ett stort paket i brevlådan,man blir liksom som ett litet barn igen.
Det var första gången jag beställde från JNY design som bara har helt underbara tyger...man vill bara ha allihop...men jag började med stjärntygerna...
det matchande traktortyget...


...det gulliga bondgårdstyget...som jag tyckte var såå gulligt men som jag måste fundera på vad jag egentligen ska sy för något av...det kanske kan bli en liten söt A-klänning till Thyra.

....och så det bästa av allt...dessa underbara molntyger.
Uj uj,vad jag ska sy nu,men jag har ju lyckats och samlat på mig en hel del tyger som jag beställt under våren.
Men som jag inte heller har huggit in på...skyller på det här underbara vädret....

...för så här har min utsikt varit i princip hela den här dagen.Ljuuuuvligt livet är ibland!

Annars har den här midsommarhelgen gått i lugnets tecken.
Min älskade syster kom hit i fredags med sina tvillingtjejer,vi åkte på ett riktigt midsommarfirande ute på landet...så litet o gulligt att vi brummade förbi för att vi trodde att det var en släktträff ;)
Mannen i huset stannade hemma för att fixa maten till vi kom hem och vad vi åt,så mycke mat att jag fortfarande känner mig mätt och så avrundade vi med en hel del vin,kubbspel & som vanligt när dessa systrar träffas massa skitsnack,men såå trevligt!

Och som sagt idag har jag mest legat under min korkek...eller jag mena mitt päronträd och lyssnat på mina små troll när de lekt,kramats och slagits lite om vartannat ;)

Men imorgon ska jag verkligen hugga in i mina nya och nygamla tyger.Lääängtar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

nämen, nu blir jag lite (mkt avis), tittade på dessa tyger för några dagar sen o tänkte säga till dig att om du fick för dig att beställa så skulle du hojta till, men men =)
Hoppas att det blir mkt fint av det =)

Fika någon dag?

Kram Elin

Ann sa...

Vilka söta tyger!
Men sugen på att sy... det har jag aldrig blivit..!