tisdag 29 juni 2010

Klänningar som passar sommarvärmen


Gårdagen gick i "syandets tecken",såå roligt!
Kruxet är bara att man inte kan sluta sy när barnen inte sover heller...så det blir lite "AlfonsÅbergs-effekten"...ja,jag ska bara medans den ena sitter på golvet o trycker på symaskinspedalen och den andra ropat 58 gånger att jag ska leka med honom i sandlådan.
Då känner man sig lite ego,men det e ju deras kläder ;)
Satsade på en o samma modell i olika tyger o muddväv.
Tog modellen från Ulla Welinders bok,en tröjmodell som jag förlängde o ställde ut...men det mönstret behöver putsas lite på eftersom halsringning och ärmhål blev lite för "otighta",om ni förstår!
Tygerna kommer ifrån Jny design och muddväv från Stoff&Stil.


Idag hade jag tänkt o sytt lite Singoallaklänningar men sambon är hemma,då får jag inte riktigt samma ro o sitta vid maskinen.Så det blir en dag i solen istället.
Dessutom ska lilltjejen till tandläkarn här på förmiddan,undra vad de vill titta på för tänder...nej,det har hon inga!

Inga kommentarer: