torsdag 1 juli 2010

Singoallor

Igår regnade det till o från hela dagen efter att det har varit högsommar värme i flera veckor...och det var faktist riktigt skönt.
Jag är lite knäpp,ja vet...men jag älskar när hösten kommer och man får vara inne och dricka varm choklad,pyssla,tända kakelugnen o bara kura ihop sig.
Men självklart är ju sommar bäst...avsluta dagen med ett glas vitt i hänggungan,höra fåglarna kvittra och bara känna hur lugn man blir.

Men det var vädret igår som gjorde att jag med gott samvete släpade fram overlocken o körde loss...
Det blev en ljuvlig liten singoalla klänning av Jny designs molntyg o Stoff&stils randiga trikåjersey.
Blev riktigt nöjd med resultatet,eftersom jag klurat fram o tillbaka vilket sätt som var bäst o sy utan att behöva hoppa från symaskinen till overlocken,och jag lyckades....
Återkommer i bloggen om hur jag lyckades sy den enbart på overlocken.
Snabbt & smidigt!


...och så blev det ett litet set till Thyra.
En singoalla klänning av Stoff&Stils småblommiga bomullstyg.
Ett par byxor med resår både upptill o nertill av S&S babymanschster.
Mönster till klänning kommer från Ulla Welinders sybok,medans byxmodellen kommer från Hanne&Sofie Meedoms Barnkläder FORM 1.
Tycker själv att de blivit bättre om jag valt FORM 2 eftersom tanken var att det skulle bli lite pösmodell...men ett par tights funkar väl det med.
Eller annar skyller vi på prinsessans lite större lår ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååååå, när du känner att du ska börja tjäna storkovan på att sy, hör av dig!!! Jag kan köpa sigges nya garderob hos dig :) jätte jätte jätte fint!! Kram Therese