söndag 4 juli 2010

Sommar,sommar...


Här kommer en bild på en klänning som ska få flytta hem till lilla Ronja som är lika gammal som min Thyra....hoppas hon kommer gilla den!
Själv tycker jag den är helt underbar...skulle kunna sy singoallor av allt tyg jag har ;)
Ronjas mamma har även önskat ett par uppsydda mamelucker...ska sätta mig o klura lite hur man gör det snyggast.
Alltid lika roligt o få nya ideer!


Måste bara visa en bild på min ljuvliga honungsros vi köpte förra sommaren till min älskade schäfer Heras grav.
Den var pytteliten då och nu ett år senare är den hur stor o blommig som helst.
Blir så glad varje gång jag känner doften av den och påminner mig om hur glad Hera gjorde mig...saknar dig!!!
Och så.....
....en go bild på mina andra ögonstenar som också gör mig så lycklig!
Även fast vi hade en "gräldag" igår,ja&min kära treåring...men varför bråka om gammalt groll ;) Nu ska jag &barnen ut i nya poolen de fick igår...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh älskar min dotters klänning, så himla fin!! Presenten blev också uppskattad, men kanske på gränsen till liten. Men hon skulle prova och återkomma till mig.
Jag dyker väl upp ngn dag i veckan och hämtar "min" underbara klänning.
kramen!! /Emma

Vitt för själen sa...

Jösses Amalia vad du är duktig på att sy människa!!
Vilken söt bild på dina gosingar :)
Må så gott. /Sophia på Stadsgården :)

gabbiloo sa...

Emma:vad skönt o höra att Ronjas mamma godkänt klänningen,du e så välkommen...och presenten...om den inte passar syr vi en ny och så tar Thyra tillbaks sin klänning ;)
Sophia:Vad paff jag blev att du hittat hit och tack såå mycke för de värmande orden.Lägger till dig i min blogglista,gillar den skarpt!
Kram på er!

Ann sa...

och den där saknaden går nog aldrig över riktigt... saknar fortfarande min och det är över tre år sedan han fick somna in...

men du är för duktig på att sy! Gillar molnklänningen skarpt!
Synd att jag inte har någon dotter..! :)