söndag 20 juni 2010

Lite retrokläder till barnen

Den här klänningen sydde jag till min prinsessa för ett bra tag sen,men jag kände att den måste få vara med i bloggen.Tyget är inhandlat på Stoff&Stil och mönstret är en singoallaklänning från UllaWelinders Sy og strik bornetoj 0-3år.

Annars har jag & barnen tillbringat tors-fredag hos min älskade syster,vi brukar göra det titt som tätt.
Det är så underbart,det är min semester det!!
Vi fick tillsammans åka in till IKEA medans hennes dotter tog hand om A&T...jag passade på att handla massor till "Agges kök" som är under byggnation.
Återkommer med lite bilder från deras "nya" rum,ska bara fixa lite till först.

Idag har vi varit hos min svägerska som fyllde 30år och ätit massa goda pajer,kakor o tårta...så när vi kom hem flög det bara i mig.
Upp på vinden och leta rätt på dom....löpardojorna!!
Ja,de behövdes dammas av ;) Det var innan barnen föddes som jag var så här duktig...men nu ska det bli ändring.
Kunde det bli underbarare...underbar natur...alldeles lugnt omkring...och massa dunk-dunk i lurarna....och var som en helt ny människa när jag kom tillbaks efter 3km.
Så nu säger min kropp att det e dags för en god bok o sängen.

Här kommer lite bilder på ett set som jag gjort till min prins:

Muddshorts i grön velour
T-shirt i grönrandig interlock från E-slöjd
(min kamera är inte den bästa,tröjan ser fläckig ut)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gabriella Vad mycket fint Du syr. Gör Du kläder till pojkar också. Mitt barnbarn är snart 2 år och heter Philip
Kram Ragna i Nyköping

gabbiloo sa...

Hej Ragna!Vad roligt att se dig här...vad härligt med ett litet barnbarn,självklart syr jag kläder till pojkar oxå.Är du något hos mamma kunde du väl slå en pling så kommer jag över ,skulle vara såå roligt att få träffa dig,kram Gabbis