söndag 19 juni 2011

Ett axplock ur veckans syande...


Linnen,linnen...hur bra sommarplagg som helst till små killar.
Och enkla o smidiga och sy...
...och ett par matchande shorts till.
Oxå enkla och smidiga och sy...
...en bodysuit till samma köpare som sist,kul...måste ju betyda att den förra blev uppskattad :)
...mer shorts och linnen....

Och till sist två tröjor som legat ett helt år i korgen med "icke-klara-projekt"...hade sytt dessa till min August men tänkte att nu måste jag ta tag i dem för att ev.sälja dem istället.
Men se han hade inte växt så mycke på längden så lite kläder blev det till mina egna barn oxå.
Tänk att det ska ta ett år för att fålla upp och muddkanta i en halvtimme ;)

Den här veckan blev det mycke "enkla" kläder sydda....nästa vecka ska jag rita lite nya klänningsmönster...har fått en del härligt somriga tyger av min svägerska som hon ropat in på Tradera...underbara människa som tänker på sin sytokiga svägerska.

Oj,dags och lämna datorn för nu badas lilla Kalle Kanin i handfatet...en tvåårings roligaste sysselsättning just nu...klättra upp på papperskorgen för att bada ALLT man kan komma över...

1 kommentar:

Emma sa...

Åhh du är så himla duktig. Jag skulle vilja att du lär mig. Tyger har jag hemma, men det blir ju aldrig några kläder utav det.. :(
Så så länge tittar jag in här och njuter av dina underverk :)!!!