måndag 6 juni 2011

Örtagården


Ja igår tog jag äntligen tag i mitt lilla land,bättre sent än aldrig.
Nu är ju inte trädgård min starkaste sida men jag vill ju så gärna vara duktig o hinna med den också.Ibland undrar man hur många timmar man skulle behöva på ett dygn för att hinna med ALLT.
Det blev i varje fall lite morötter,rödbetor,sallad,dill,rädisor,ärtor mm i "lilla örtagården" som min svärfar så ironiskt brukar kalla den...han har nog oxå förstått att jag inte är en fena på trädgård ;)

Men vi lyckas nog få en hel del jordgubbar till midsommar i varje fall.

Men innan midsommar kommer ska vi gå på bröllop, för på lördag blir det stor fest på Julita herrgård...mamma o pappa kommer hit o bor här hos barnen medans vi bor kvar i dagarna de två.
Kommer bli fantastiskt vackert, roligt och annorlunda eftersom brudpar lagt ner hur mycke tid o ork som helst...och jag ska få äran att göra henne till en vacker brud.
Så därför ska jag o barnen till henne idag för att fixa lite innan lördagen och sen ska vi allihop avsluta dagen med ett dopp hos svärfar.

August,Thyra och Irmelin premiärbadade där i fredags och oj,de var alldeles tokiga i vattnet,underbart o se två 2-åringar som bara älskade att bada.

Inga kommentarer: