fredag 3 juni 2011

Springa barfota i gräset....

...eller se mina små troll springa runt i dessa små snyggingar,då e det väl ändå sommar...mmmm,underbart!

När jag var liten åkte vi faktist runt på marknader och sålde träskor,som var väldigt populärt på den tiden...men som varit otänkbart att ha på fötterna den sista tiden.
På morsdag var jag och min syster hemma hos vår mamma o åt tårta och njöt av livet...då min pappa tar med Agge ut i garaget för att titta på traktorer och bilar.
När de kommer tillbaks har de hittat det gamla "träskolagret" och A&T fick välja varsina skor.
Det fanns med cowboys o rosor o med spännen och gud vet vad men mina barn gilla de klassiska.

Blir själv lite nostalgisk när jag ser att de faktist är tillbaks igen och tänker genast tillbaks till sommarlovet när man var 7-8 år och jag,Anna&Annelie byggde på våran koja låååångt ute på åkern...vi släpade grejer dit...ja oj vad vi kämpade och då dessa träskor på fötterna...slutade med att jag fick gå med lindad fot en hel sommar ;)

Jaja,nog om detta...har tyvärr inga roliga inlägg om nåt syprojekt pga av dessa....


...men äntligen tror jag att jag är klar med min kuddbeställning....blev drygt ett tiotal i olika storlekar,former och knäppningar.
Nu är jag sugen att sy småplagg igen,så nästa onsdag here I come ;)

Tillbaks till jobbet...ja,ajaj jag bloggar på arbetstid ;)

Inga kommentarer: