tisdag 2 augusti 2011

Två underbara dagar vid Hemsjön

 Vilka underbara dagar jag har haft med mina två äldsta barndomsvänner.
Vi har som tradition varje sommar att åka till en av tjejernas sommarstuga som ligger vid Hemsjön,ca 1,5 mil från Fjugesta.

Vi började gårdagen med att lämna av mina små älsklingar hos kusin Gela som med sin pojkvän skulle prova på livet som småbarnsföräldrar,tänkte att nu kommer detta par förbli barnlösa med tanke på hur busiga mina små troll kan vara ;) ...men...de hade skött sig exemplariskt.
Ja,så duktiga att de sovit från 19-8...har jag aldrig fått uppleva faktist.

När barnen blivit lämnade så åkte vi till stugan...vi badade,solade,åt och drack gott,pratade gamla minnen och avslutade natten med bastu och ett dopp i sjön.
Och ups...halv elva dagen efter vaknade vi...det var måååånga år sen man sov så länge.

Idag tog vi en promenad runt sjön till denna underbara butik www.hemsjon.se
En fantastisk butik som bör besökas,trevlig personal,härlig inredning i shabbyshic stil,underbart läge med ett cafe intill vattnet.
Och vad handlade jag då...jo men visst...spets,spets och åter spets.
Bra kvalite till billigt pris och så fick jag med rullarna de var upplindade på,kan det bli bättre!
Dessutom fick vi tips av ägaren till butiken hur man fixade fina o originella påsar.Tack för tipset!


Nu är det dags att lägga ner huvudet på kudden och drömma sött om dessa härliga dagar jag fått uppleva med mina fantastiska vänner.

1 kommentar:

Vitt för själen sa...

Låter underbart!!


Ja men visst är det så..ett superfint namn.

Kram & må så gott!
/Sophia